דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי סוציולוגיה ואנתרופולוגיה 

מאת    [ 11/02/2010 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 5211 פעמים ]

 

ישנם אנשים ששואלים על ההבדל בין סוציולוגיה לאנתרופולוגיה ומה ניתן לעשות עם תואר בתחומים אלו. תחום הסוציולוגיה עוסק בחקר ההתנהגות האנושית ובוחן את החברה בכל היבטיה. באנתרופולוגיה, מדובר בחקר האדם והתנהגותו ביחס לתרבותו, סמלים והקשרים תרבותיים. סטודנטים שבוחרים בסוציולוגיה, הרי שלרוב ילמדו גם במקביל את תחום האנתרופולוגיה.

מדובר בלימודים שנועדו להקנות לחבר'ה הצעירים ידע עיוני וכלים בסיסיים, אשר יעזרו להם להבין את המבנה החברתי, יחסי גומלין בין בני אדם, חקר השפה האנושית כחלק מתרבות האדם, חקר תופעות חברתיות ועוד. כמו כן, ישנה קשת רחבה של מגוון קורסים שיש לסטודנטים, ביניהם: פמיניזם חברה ומשפט בישראל, היבטים חברתיים ברפואה, חינוך וחברה, מגדר וחברה, סטייה חברתית, תרבות הצריכה, מפלגות, פוליטיקה, אידיאולוגיה וכדומה.

ניתן ללמוד סוציולוגיה ואנתרופולוגיה בנפרד בשילוב עם חוגים אחרים כמו: סוציולוגיה ופסיכולוגיה, כלכלה וסוציולוגיה, תקשורת וסוציולוגיה, אנתרופולוגיה ומדעי המדינה, אנתרופולוגיה ומדעי החברה ואנתרופולוגיה ומדעי ההתנהגות. כפי שצוין, עולה השאלה מה ניתן לעשות עם לימודים אלו אחרי שהם מסתיימים - בוגרים יכולים להשתלב בחברות כח אדם, חברות השמה, במערכות או עמותות העוסקים בתחומים חברתיים, עבודה כאנתרופולוגים העובדים במחקרים. חשוב לציין, כי כל מי שמעוניין להשתלב בתחומים שקשורים במדיניות חברתית או דעת קהל בתור סוציולוג, אז עליו להמשיך לתואר שני בתחום.

במכללת כנרת שבעמק הירדן לומדים את הלימודים הללו במשך שלוש שנים, כשבסיומם מקבלים הבוגרים תעודת BA. תנאי הקבלה במוסד אקדמי הנ"ל הינם ציון פסיכומטרי 500 וממוצע בגרות 85. בכנרת ניתן ללמוד סוציולוגיה ואנתרופולוגיה במסלול רב תחומי.  במכללת עמק יזרעאל מדובר במסלול דו חוגי, כשהסטודנטים מקבלים תעודת BA בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, וכן גם בחוג נוסף לבחירתם. בתכנית הלימודים במוסד אקדמי זה, הסטודנטים יוצאים החל משנה ב' להתנסות מעשית בשטח, אשר כוללת תצפיות, פגישה עם מנהלים ועובדים במהלך עבודתם, התנסות במשא ומתן, קבלת החלטות וניתוח תהליכים בארגונים.

באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע, מדובר בתכנית דו מחלקתית, כשבנוסף למחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, יכולים הסטודנטים לבחור חוג נוסף במדעי הרוח וחברה או מהמחלקה לניהול. תנאי הקבלה בבן גוריון הם שעל המועמדים להיות עם ציון סכם של 540 ובנוסף ציון 545 בפסיכומטרי.

באוניברסיטת חיפה, ניתן לבחור מסלול חד חוגי וגם מסלול דו חוגי. כל מי שמעוניין להמשיך ללימודי תואר שני, יכול להמשיך במוסד אקדמי זה, אשר מאפשר גם מסלול ללימודי ערב.

לימודי סוציולוגיה ואנתרופולוגיה הינם עשירים בכמות חומר, בזמן שאפשר ללמוד מהם על החברה הישראלית, שוק העבודה, סוציולוגיה כלכלית ופוליטית, התנהגות ארגונית ועוד הרבה נושאים מגוונים בתחומים הללו. בנוסף לכך, הסטודנטים לומדים לבחון את החברה האנושית בעבר ובהווה, כשיש התמקדות בקבוצות ספציפיות. כמו כן, כפי שהיה ניתן לראות, אפשר ללכת עם התואר הנ"ל למכולת ולא לחזור הביתה בידיים ריקות.

 

המאמר מוגש מטעם אתר הסטודנט פורטל לימודים ייחודי המכיל אלפי ביקורות וחוות דעת של סטודנטים ובוגרים ממוסדות לימוד בכל רחבי הארץ


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב